tisdag 6 oktober 2009

Handling och konsekvens

Det beslut som jag fattade för ett par veckor sedan har redan avspeglat sig positivt i min tillvaro. Energin börjar komma tillbaka och med den nyfikenheten och kunskapstörsten, något som jag knappt märkt hade mattats av innan de nu börjat öka i styrka igen. Jag känner mig väldigt entusiastisk över de arbeten jag har framför mig.

Men åter till de arbeten som gjorts: Förra veckans arbete med Viktors kitsune var oerhört spännande. Det är en design som jag skissat på, utvecklat och grubblat på i många månader, och det kändes stort att få gå från papper till hud. Mycket händer när motivet ska samverka med muskler och leder men det föll på plats. Jag vågar till och med säga att det föll på plats mycket bra, även om den behövde aningen mer skinn än vad kunden kanske väntat sig från första början. Vi enades dock snabbt om storlekens nödvändighet och kunde skrida till verket. Dryga tre timmar sedan var linjerna på plats, och Viktor hade gått från inte alls tatuerad till att vara ägare av början på något stort.

Nu dröjer det dessvärre innan jag får tillfälle att fortsätta att arbeta på just denna design. Det verkar vara symptomatiskt med räv-klienterna - de tycks dras till vårt grannland med en obändlig kraft. Det stärker mig ytterligare i tanken att motiven varit de rätta för dem, dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar